Poezii cu o graunta de umor

Marin Sorescu - Am zărit lumina

Am zarit lumina pe pamant
Si m-am nascut si eu
Sa vad ce mai faceti
Sanatosi? Voinici?
Cum o mai duceti cu fericirea?
Multumesc, nu-mi raspundeti.
Nu am timp de raspunsuri,
Abia daca am timp sa pun intrebari
Dar imi place aici.
E cald, e frumos,
Si atata lumina incat
Creste iarba.
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
---------------------------
Cântecul nebunului
de Ion Minulescu

Ei sunt cuminti...
Eu sunt nebun...
Dar cum Eu sunt ce-am fost mereu -
Poate ca cel cuminte-s Eu -
Desi de câte ori le-o spun,
Eu pentru Ei... sunt tot nebun...

Eu ma urasc ca nu-s ca Ei...
Eu îi iubesc ca nu-s ca Mine...
Ei beau
Si mint fara rusine -
Si-n ochii prietenilor mei
Trec drept nebun... ca nu-s ca Ei...
Lor nu le place-amanta Mea...
Mie nu-mi place-amanta Lor...
Ei vad cu ochii tuturor
Femeia...
Eu n-o pot vedea
Decât cu-ai mei -
Amanata Mea...

Dar cum din Ei toti numai Eu
Nu sunt ca Ei,
Am sa ma duc
De voia mea la balamuc -
Si fiindca nu-mi va parea rau,
Cumintele voi fi tot Eu!...
 
-----------------------------
Bunicuta lui Pandele
de un anonim

De pe strada Ghica Tei
A bagat discret de seama
Cum ca nepotelul ei
Cind nu-i observat de nimeni
Nici de Tonc,nici de Rodica
Se cam joaca cu putica.

Si i-a spus:-Pandele draga
Vai de mine,nu-i frumos!
Vezi pe domnul cel de colo,
Ala grasu si burtos?
Tot asa o burta mare-
I-a spus tainic bunicuta-
O sa-ti creasca de vreodata
Ai sa te mai joci cu puta!

S-a speriat grozav Pandele
Si ofta cu-nfrigurare
Cind gindea ca o sa-i creasca
Tot asa o burta mare.
Dar primind cadou o toba
Si un cerc si o muzicuta
De atuncea niciodata
N-a mai pus mina pe puta.

Intr-o zi,fiind la plimbare
Pe soseaua-nrourata
A vazut sezind pe-o banca
O femeie-nsarcinata
Drept la ea s-a dus si-i spuse,
C-a rosit si bunicuta:
-Vezi ce-ai patit cucoana
Daca te-ai jucat cu puta?
 
------------------------- 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu